Посетете основния ми блог РЕКИ.БГ

петък, 23 август 2013 г.

корабоплаването по река Дунав

08.08.2013 / 11:49

Затруднено е корабоплаването по река Дунав

http://bnt.bg/bg/news/view/106094/zatrudneno_e_koraboplavaneto_po_reka_dunav
135 сантиметра достигна нивото на река Дунав при Видин. Понижението на водите за последното денонощие е пет сантиметра. Няма проблем за корабоплаването в района от устието на река Тимок до Искър, съобщи директорът на Морската администрация в Лом.

Има ограничение обаче за преминаване на корабите при село Гомотарци. Затруднения има при акостирането на корабите с по-голям товар на Пристанище Видин-Юг. Проблемите се решават с облекчаване на товарите, за да достигнат плавателните съдове по-близо до кейовете за разтоварване.


Нивото на река Дунав спада и три прага затрудняват корабоплаването. Това съобщи директорът на агенцията "Проучване и поддържане на река Дунав" (АППД) Павлин Цонев. Критичните места са се образували в района на остров Белене. Там кораби с газене над 2,5 метра не могат да преминават. През миналата седмица в този район са заседнали за кратко две холандски самоходки. Причината е, че те са били с газене 3,20 метра, обясни Цонев. Нивото на Дунав край Русе днес е 144 см спрямо условната кота "нула". За последното денонощие то се е понижило със 7 см. Прогнозата на АППД за следващите дни е нивото на реката в българския участък да продължи да спада.

12 август 2013 | 18:39 | Агенция "Фокус"
Начало / Частен бизнес
Видин. Очакваме нивото на река Дунав да падне, да спре корабоплаването и поради липсата на въглища цената им да се повишава. Това каза пред Радио „Фокус"-Видин Димчо Костадинов, регионален мениджър на фирма за търговия с твърдо гориво. До тази ситуация ще се стигне, ако сушата продължи. В момента доставките на въглища по река Дунав се получават редовно. Цената на насипните въглища е 290 лева за тон, което е с 20 лева по-евтино от миналата година, каза Димчо Костадинов. Това е най-евтината възможна цена, по-ниска би означавала продажба на загуба. Търсенето на материали за отопление започна, каза Костадинов. Най-много се търсят насипни въглища за парните инсталации. По-слаб е интересът към въглища в чували, както и на други материали за отопление. Предвидливите купуват в момента, а останалите - когато дойде моментът за първото запалване, коментира Димчо Костадинов. Той очаква след отпускарския сезон търсенето на твърдо гориво да продължи да расте и през месеците септември и октомври.
Стефка ПАВЛОВА

Дунав спадна до условна кота "нула"

Температурата на водата в реката е висока - 27 градуса

Новини 14 август 2013, 12:31
  Дунавското водно равнище спада - при Русе вече е едва 30 сантиметра над условната кота "нула".
За денонощие снижението е с 6 сантиметра и прогнозите са за ново понижение с 5 сантиметра.

Това сочат измерванията на Агенцията за проучване и поддържане на река Дунав в Русе (АППД).

Нивото се понижава по цялото поречие - от Германия към Черно море.

В българския участък предвижданията са да се стигне условната кота "нула" до седмица, коментират в агенцията в Русе.

Проблемите ще продължат, ако горещините се запазят. Температурата на водата в реката е висока - 27 градуса.

Понижението се отразява на корабоплаването най-вече в района на остров Белене. Там има 11 речни прага, които са пречки за нормално преминаване.

Днес корабът на АППД е при острова, за да търси най-удобен фарватер и да го отбележи със знаци.

В понеделник от Видин и Лом съобщиха, че там в акваторията на Дунав няма проблеми за корабоплаването, въпреки ниското ниво на реката.

Има заседнал словашки кораб при Оряхово заради навигационна грешка, но той не пречи на корабоплаването в участъка, уточни  за БТА Александър Асенов от Изпълнителната агенция "Морска администрация".

Критичният участък за преминаващите кораби е при километър 824 при Ново село.

Нивото на реката при Видин беше 110 см, а при Ново село - 50 сантиметра

През миналото лято нивото край Русе стигна условната кота "нула" на 27 август. Тогава в българския участък заседнаха три кораба - при Белене, Сомовит и Никопол.

Преди две години два кораба заседнаха през август - при Вардим и Белене.


Праговете в река Дунав не са проблематични за кораби, газещи 2,50 метра, според Морска администрация - Лом
09 август 2013 | 14:13 | Агенция "Фокус"
Начало / Общество
Видин. В участъка на Морска администрация - Лом няма затруднения за корабоплаването по река Дунав и независимо от ниското ниво на реката няма и рязко изразени прагове. Това каза за Радио "Фокус"- Видин капитан Александър Асенов, началник отдел „Контрол на корабоплаването по корабоплавателния път" към Морска администрация - Лом. Той посочи, че праговете в този участък на Дунав не са опасни за корабоплаването и нямат лимит. Пясъчните прагове са дадени в румънския сайт на тяхната Морска администрация и всеки ден се проверяват, обясни капитан Асенов. „Единият праг се намира край Салча на 824 км, под Видин се намира другият праг, под Лом – също, а последният праг е под Оряхово", заяви капитан Асенов. Той посочи, че корабите минават безпроблемно през тях, като котите, които са в момента, не създават проблеми на корабоводачите. Гарантираната дълбочина е около 2,40 до 2,25 метра, като някъде достига и до по-големи стойности.
„Големите туристически кораби, които акостират на Видинското и Ломското пристанище нямат проблеми в нашия участък. Те газят до 1,50 метър. Участъкът от 845 км до 645 км , който е на Морска администрация Лом, няма проблеми с корабоплаването", заяви капитан Асенов. Праговете не са проблематични за кораби, газещи 2,50 метра, допълни капитанът. Котата при Ново село е под 1 метър не означа, че водата при фарватера е 1 метър. Посоченото ниво не дава дълбочината във фарватера, където преминават корабите, а просто дава една информация, като капитаните знаят, че при посочената кота колко вода има при праговете, обясни той. По думите му, посоченото ниво на река Дунав са стойности надморската височина или котата нула на водомерния пост и колко над нея е водата. „Вчера при Лом нивото бе 136 см, на прага при Лом имаше дълбочини, достигащи 4,50 м", каза още капитанът.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

ОЩЕ ПОПУЛЯРНИ ПУБЛИКАЦИИ